صراط

Political, social and cultural issues, and Analytical

صراط

Political, social and cultural issues, and Analytical

Political, social and cultural issues, and Analytical

  • ۱
  • ۰

با عرض تبریک به دکتر حسن روحانی منتخب آراء یازدهمین دوره ریاست جمهوری،لازم دیدیم مواردی را یادآور شویم

1-در مورد مذاکرات هسته ای

در پاسخ به خبرنگار در مورد مذاکرات فرمودید:

در صورتی که به مقام ریاست جمهوری برسم سعی خواهم کرد تا اعتماد بین المللی را جلب نمایم. سلاح هسته ای هیچ گونه نقشی در دکترین امنیت ملی ایران ندارد. ایران هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد. با این حال در مورد میزان غنی سازی اورانیوم ما می توانیم با سایر کشورها مذاکره نماییم.

و بعد از اعلام نتایج انتخابات و مشخص شدن منتخب ، دولت ها و رسانه های که مدتهاست با فشار های مختلف مانند تحریم اقتصادی و انتشار اخبار دروغ از ایران و ... مخالفت خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بودند و مدعی تقلب در آراء و عدم آزادی و سالم بودن انتخابات در ایران بودند اینک از طریق رسانه های مختلف به منتخب ریاست جمهوری تبریک گفته و حتی پیشنهاداتی را مطرح کرده اند.

کاخ سفید و وزیر خارجه آمریکا روز گذشته:

کری در این بیانیه گفت: "ما اعلام نتایج انتخابات توسط وزارت کشور ایران و برنده شدن حسن روحانی در انتخابات یازدهم را پیگیری می کردیم و به همراه شرکای جهانی خود آماده تعامل با ایران هستیم."
وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که ایران با محترم شمردن تعهدات بین المللی‌اش به رفع "نگرانی های جامعه جهانی" از برنامه هسته‌ای این کشور کمک کند.
کاخ سفید نیز در بیانیه مجزایی گفت: آمریکا به انتخاب مردم ایران احترام می‌گذارد.
جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه افزود: خواستار راه حل دیپلماتیک و تعامل مستقیم جهت حل نگرانی‌ها درباره برنامه اتمی تهران هستیم.

وزارت خارجه انگلیس:

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای با اشاره به انتخاب رئیس‌جمهور جدید توسط مردم ایران اعلام کرد: از حسن روحانی می‌خواهیم با استفاده از فرصت تازه بدست آمده، مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و به نگرانی‌ها درباره برنامه اتمی تهران پاسخ دهد.

"لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه

همچنین "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه نیز با انتشار بیانیه ای مدعی شده است "جامعه بین المللی انتظارات زیادی از ایران بخصوص در مورد برنامه هسته ای و بحران سوریه دارد"

نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با شبکه سی ان ان به نتایج انتخابات ایران:

در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره نتایج انتخابات ایران مدعی شد: "پیام ما برای دولت ایران کاملا روشن است و آن اینکه (با برگزاری انتخابات) فرصتی برای ایران فراهم شده است تا ایران بار دیگر به جامعه بین المللی بازگردد. البته ایران باید همکاری مناسبی درباره پرونده هسته ای اش داشته باشد تا پیشرفتهای جدیدی حاصل شود. درغیراینصورت، تحریمها ادامه خواهد داشت و تحریمهای نفتی ایران تداوم خواهد یافت

"یووال اشتاینیتز" وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی به عدم تغییر سیاست ایران در قبال برنامه هسته ای

"یووال اشتاینیتز" وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد: تا این زمان هیچ تغییر ملموسی پس از انتخاب "حسن روحانی" به عنوان رئیس جمهور جدید ایران ندیده ام.
وی افزود: تغییر دولت هیچگاه موضع هسته ای ایران را تغییر نداده است.
وی در ادامه اظهارات خود اذعان داشت: با انتخاب "روحانی" به عنوان رئیس جمهور جدید ایران باز هم این کشور سیاست خود را در قبال برنامه هسته ای اش تغییر نمی‌دهد.

"کاترین اشتون" دیپلمات ارشد و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا

کاترین اشتون در این پیام افزوده است "من به همکاری با رییس جمهور جدید ایران برای ادامه هر چه سریعتر روند دیپلماتیک در مورد مسئله هسته ای متعهد خواهم بود." 
کاترین اشتون مذاکره کننده ارشد هسته ای اتحادیه اروپا همراه با شش قدرت جهانی با نمایندگان هسته ای کشورمان در مورد برنامه هسته ای به مذاکره پرداخته است.

کشورهای غربی ادعاهای کذبی را علیه برنامه هسته ای کشورمان مطرح کرده اند. این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران همواره بر "صلح آمیز" بودن برنامه هسته ای اش تاکید کرده است.

 همچنان که مشخص است تا به حال هیچ کس مدعی تقلب در انتخابات نیست در حالی که دولت همان دولت ، شورای نگهبان همان شورای نگهبان سال 88 است.

چهره هایی که این روزها در میان ما نیستند، افرادی که خونشان چرخه ی سانتریفیوژ هارا به حرکت انداخت.

شهدایی همچون:

شهید مسعود علیمحمدی

شهید مجید شهریاری

شهید داریوش رضایی نژاد

شهید مصطفی احمدی روشن

http://khorampardaz.persiangig.com/image/dr%20abdi/shohada%20hastei/4.jpg

آقای دکتر روحانی از شما انتظار میرود با تصمیمات خود در مورد مذاکرات هسته ای به پاسداری از خون شهدا بپردازید

چنان چه مشخص است رهبر معظم انقلاب راه را مشخص کرده است :

«مسئولین گفتگو و مذاکره ى با اروپا حاضر شده بودند بیست تا سانتریفیوژ را نگه دارند، آنها گفته بودند نمی شود؛ گفته بودند پس لااقل پنج تا، گفته بودند نمیشود. اگر میگفتند یکى، باز هم میگفتند نمیشود! امروز سه هزار تا سانتریفیوژ دارد کار میکند، مبالغ زیادى هم آماده ى کار گذاشتن است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان استان یزد (۱۳۸۶/۱۰/۱۳)

« در هر برهه‌اى که ما در مقابل جبهه‌ى دشمن انعطاف نشان دادیم و با توجیه‌هائى عقب‌نشینى کردیم – مثلاً یک وقت گفتیم بگذارید بهانه را از دست دشمن بگیریم، یک وقت گفتیم بگذارید سوءظن دشمن را از خودمان زائل کنیم – دشمن مواضع گستاخانه‌ترى علیه ما گرفته. در آن روزى که ادبیات مسئولین ما آلوده شد به حرفها و تعبیرات تملق‌آمیز نسبت به غرب و فرهنگ غربى ، در آن روز اینها ما را «محور شرارت» معرفى کردند!»

مذاکره در مورد میزان غنی سازی اورانیوم  با سایر کشورها مانند تعداد سانتریفیوژ به نتیجه نخواهد رسید 

در حال تکمیل...

آیا هاشمی از مواضع 88 عذرخواهی خواهد کرد!؟

در مصاحبه با روزنامه "الشرق الاوسط" /

  • ۹۲/۰۳/۲۷
  • صراط cerat

نقد

حسن روحانی

انتخابات

نظرات (۱)

با سلام

از شما دعوت می شود به حلقه های 40 نفره منتظران برای دعا و نیایش همگانی در روز نیمه شعبان به نیت تعجیل در ظهور امام زمان (عج) بپیوندید.

برای مطالعه بیشتر و اعلام حضور، پست زیر را مطالعه بفرمایید:

http://albeyatolellah.blogfa.com/post/91

به فرموده امام زمان (ع): اتحاد شیعیان=نزدیک شدن ظهور

منتظر شما هستیم.

یا مهدی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی